Case: Dienstverlening

De juiste locatie vergroot de impact van een training

Voordat Bureau Zuidema met Bakker en Schnabel in zee ging, verzorgde een eigen medewerker al het regelwerk rond de trainingslocaties. “Toen zij vertrok besloten we het werk uit te besteden, met name om de continuïteit te verbeteren”, vertelt Ingrid de Vries-Besselink, operationeel manager bij Bureau Zuidema. “Uiteindelijk bleek de keuze voor Bakker en Schnabel veel meer voordelen op te leveren dan continuïteit.”

“Aanvankelijk waren we bang dat we de binding met de hotels zouden verliezen door er een intermediair tussen te zetten. Maar het tegendeel bleek waar. De persoonlijke benadering van Bakker en Schnabel naar ons én naar de hotels toe, zorgde juist voor verbetering van de relatie en de dienstverlening. De medewerkers van Bakker en Schnabel zijn oprecht betrokken, communiceren van mens tot mens en voelen heel goed aan wat onze behoefte is. Maar zij spreken ook de taal van de accommodaties en kunnen op basis van onze wensen goede afspraken maken waardoor iedereen tevreden is.”

Bent u ook nieuwsgierig naar een duurzame relatie die werkt in uw voordeel?

Neem contact op >

‘De medewerkers van Bakker en Schnabel zijn oprecht betrokken, communiceren van mens tot mens en voelen heel goed aan wat onze behoefte is’

Behoorlijk kritisch

“Voor Bureau Zuidema is een trainingslocatie niet zomaar de plek waar je deelnemers ontvangt. Wij weten uit ervaring dat de juiste trainingslocatie de impact van een training flink vergroot. Dus wij zijn behoorlijk kritisch als het gaat om het kiezen van geschikte hotels. Als een hotel niet meer aan onze kwaliteitseisen voldoet, gaan we er niet mee door. Bij Bakker en Schnabel weten ze inmiddels feilloos of een locatie bij ons past. Een hotel kan op Tripadvisor een 8,5 scoren, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor onze trainingen ook geschikt is. Bakker en Schnabel houdt continu de vinger aan de pols en gaat zo nodig het gesprek aan met hotels over service en kwaliteit.”

Partnership

“Als trainingsbureau kregen wij op een gegeven moment ook behoefte aan een eigen trainingslocatie. Een plek waar we alles helemaal à la Zuidema konden regelen, met als doel nóg betere trainingsresultaten voor onze deelnemers. Hoewel dat voor Bakker en Schnabel geen voordelige ontwikkeling was, hebben zij ons in contact gebracht met de juiste mensen bij de Bilderberggroep, toen zij hoorden dat in Oosterbeek een hotelvleugel beschikbaar kwam. Dat laat wel zien dat Bakker en Schnabel niet in de eerste plaats focust op het eigen belang, maar op dat van hun klanten. Mede door hun bemiddeling hebben wij nu een fantastische eigen locatie: House of Influence. Bakker en Schnabel regelt nog steeds de rest van de hotels voor ons. En het mooie is dat wij nu ook kennis met hen delen over onze locatie: waar we tegenaan lopen, wat goed werkt, de ervaringen van onze deelnemers. Onze relatie voelt hierdoor nog meer als een gelijkwaardig partnership.”

Zelfstandig trainer Stef Soons kiest met Bakker en Schnabel voor dienstverlening die verder gaat dan het regelen van een goede locatie.
In Bakker en Schnabel vond Henk Hölscher een partner die net als hij gelooft dat de beste deal een fair deal is.